Przejdź do głównej zawartości

Borsukowe Boże Narodzenie - Dębowy las - Alan i Linda parry

   Święta coraz bliżej, już za parę dni usiądziemy przy Wigilijnym stole, pod choinką aniołek/ Mikołaj/ śnieżynka/ gwiazdor (zakreślić poprawną odpowiedź) zostawi paczuszki z prezentami. I nadejdzie Boże Narodzenie. Wszyscy już wariują, pieką ciastka, pierniczki, myją okna i ogólnie rzecz biorąc tracą głowę w tych przygotowaniach. A ja przychodzę z książką o Bożym Narodzeniu właśnie, ale nie o byle jakim tylko borsuczym. Borsuka i jego przyjaciół mogliście już poznać w innych książeczkach z serii Dębowy las - link do wpisu tutaj KLIK


Trochę suchych informacji:
Tytuł: Borsukowe Boże Narodzenie 
Autor książki: Linda Parry
Autor ilustracji: Alan Parry
Wydawnictwo: Księgarnia Św. Wojciecha
Rok wydania: 2003
Okładka: twarda
Ilość stron: 7
Cena: ok.18 zł ( aktualnie dostępna na stronie Bookarnik za 16 zł, lub allegro).
Link do wydawnictwa: KLIK
Link do Ceneo: KLIK


   Książka opowiada, jak wskazuje sam tytuł o świętach borsuka, nasz bohater przebiera się w strój świętego mikołaja i rozdaje prezenty swoim przyjaciołom, odwiedza króliczka w jego norce - istnym labiryncie; myszka dostaje kalendarz adwentowy, krecik grę planszową a wiewiórka borsuczą  książkę kucharską. Niestety dla sowy zabrakło prezentu, ale sowa wcale prezentu nie oczekuje, ponieważ wie, że w świętach nie o prezenty chodzi a o Boże Narodzenie, i tak po obiedzie wszyscy siadają w kole a sowa opowiada im historię Bożego Narodzenia.




Książka jest pięknie ilustrowana i za to ją kocham. Porządnie wydana na grubych kartkach, szyta i co najważniejsze skrywa w sobie kieszonki z prezentami nie tylko dla zwierzątek ale i dla nas! Dostajemy kalendarzyk adwentowy z pięknymi obrazkami, grę Łasiczki i drabinki, książkę kucharską z trzema bardzo i smakowitymi prostymi przepisami, labirynt do przebycia oraz historię Bożego Narodzenia opowiadaną przez sowę.


Myślę, że książka zainteresuje każde dziecko 3+, ja jestem bliżej niż dalej trzydziechy i mnie zainteresowała. Polecam zakupić szybko puki jest dostępna, ponieważ obawiam się, że może w przyszłym roku nabrać statusu perełki i kosztować krocie. Książka jest z 2003 roku ale dopiero teraz robi się o niej głośno i to wszytko za sprawą grupy na Facebooku Aktywne Czytanie KLIK.



Książkę z całego serca polecam, i wiem, że teraz już za późno na kupowanie ale po świętach naprawdę warto jej poszukać.

Chcesz być na bieżąco?
Zapraszam na mój:
- Instagram Czytające Mole 
- Facebook  Czytające Mole
Zostaw po sobie ślad, napisz co zmienić, podziel się opinią. Bądźmy w kontakcie!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Babcia Zynia i potwór Kazoar - Genevieve Huriet.

   Każdy z nas ma w biblioteczce jakieś swoje perełki, które nie są szeroko komentowane, modne i często wyszukiwane. Takie książki zazwyczaj leżą zapomniane w antykwariatach oraz bibliotekach, rozchwytywane za lat świetności a teraz zapomniane i straszące poklejoną okładką. Tak właśnie jest z książkami autorki Genevieve Huriet, jeśli jakiejś szukacie to możecie znaleźć je jedynie z drugiej lub trzeciej ręki. Ja swoją po poszukiwaniach kupiłam w antykwariacie na allegro za 5 zł, ale książka jest w stanie opłakanym bo przeszła 'piekło' w bibliotece. Ale i tak to jedna z moich najukochańszych książek. Tytuł: Babcia Zynia i potwór Kazoar Autor książki: Genevieve Huriet Autor ilustracji: Loic Jouannigot Wydawnictwo: Muza Rok wydania: 1992 Okładka: twarda Ilość stron: 24 Cena: od 5-30 z (dostępna jedynie z drugiej ręki)    Na pewno kojarzycie bajkę pt. Rodzina Rabatków, swego czasu leciała jako wieczorynka. Cudowne słodkie króliczki i ich czasami mrożące krew w żyłach

Cudowne Boże Narodzenie - książka z dzieciństwa

   Dziś Wigilia, większość z nas już pewnie nie ma głowy do czytania blogów, ale ja chciałam się podzielić w tym dniu książką z mojego dzieciństwa. Książka ta ma już ok 27 lat, przetrwała pierwsze 5-6 lat częstego czytania a potem jakieś 10 na strychu w pudle, aż została odkryta po poszukiwaniach. Nie było łatwo, niestety nawet udało mi się zakupić taką samą, ale po odnalezieniu mojej własnej tamta poszła w świat. Książka sprzed wielu lat, więc trzeba jej szukać na allegro, olx, grupach sprzedażowych i antykwariatach ale gwarantuje Wam, że wszelkie poszukiwania są uzasadnione i warte wysiłku. Tytuł: Cudowne Boże Narodzenie Autor książki: informacja jedynie o autorze przekładu: Edward Wodziszko Autor ilustracji:  Gill Guile Wydawnictwo: Debit Rok wydania: 1992 Okładka: twarda Ilość stron: 123 Cena: dostępna jedynie z drugiej ręki    Książka posiada twardą oprawę i grube porządne kartki, przez tyle lat nic im się nie stało. Ilustracje są bajeczne, wydaje mi się, że

Książka Gang słodziaków - opinia

Witam, wczoraj w moje łapki wpadła książka pt. Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody gangu słodziaków. Taaak, pewnie nie muszę Wam przedstawiać tej wesołej gromadki dostępnej w Biedronce za miliony punktów 😃Dzieci za nimi szaleją, dorośli pewnie też bo nie można odmówić im uroku. W tym roku dostępna jest również wyżej wymieniona książka, byłam jej bardzo ciekawa więc nie czekając na zebranie punktów wylądowała u mnie w koszyku. Cena tej piękności to 9.99 więc jak dla mnie bardzo bardzo przyzwoita. A co dostajemy za dyszkę? Twardą okładkę, bardzo fajną w dotyku, przyjemne ilustracje Wojciecha Stachyry i gruby papier który prędko się nie zniszczy ( a przynajmniej tak mi się wydaje). Książka napisana jest przez Renatę Piątkowską a wydana pod szyldem wydawnictwa Zielona Sowa. Opis z tyłu książki, czyli słówko od autorki: Albert Einstein powiedział: "Jeżeli chcesz aby Twoje dzieci były inteligentne, czytaj im bajki. Jeżeli chcesz, aby były bardziej intelige

Wielka księga map od wydawnictwa Olesiejuk

   Wielka księga map to książka którą kupiłam w zasadzie pod wpływem impulsu. Wzięłam ją do ręki pomacałam, że ma twarde kartki jest kolorowa w bardzo przystępny i czytelny sposób obrazuje świat i mapy więc wzięłam. Pamiętam jak będąc w wieku przedszkolnym tachałam ze sobą do przedszkola ogromny atlas świata kupiony za miliony przez rodziców w Świecie Książki, taki wyjątkowo delikatny. Jeszcze się uchował ale już wszystkie strony fruwają bo niestety był klejony nie szyty. Ale wróćmy do tytułowej pozycji. Tytuł:  Wielka księga map Autor książki:  praca zbiorowa Wydawnictwo:  Olesiejuk Rok wydania:  2019 Okładka:  twarda Ilość stron:  10 Cena:  24,99 zł Link do wydawnictwa:  KLIK Link do Ceneo:   KLIK  (od ok. 16 zł)    Książka jest bardzo porządnie wydana, twarde tekturowe kartki powinny przetrwać pierwsze organoleptyczne poznawanie się z atlasem. Okładka jest matowa i niestety dość mocno się rysuje, ale lepsza porysowana okładka niż zjedzone do połowy strony.

Bon czy Ton, savoir-vivre dla dzieci. Grzegorz Kasdepke

Witam Was kochani serdecznie!  Dzisiaj chcę przedstawić Wam książkę, idealną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chociaż nie przeczę, że i wielu dorosłym przydałoby się ją przeczytać. A mówię o książce, jak już w tytule możemy przeczytać, Bon czy Ton, savoir-vivre dla dzieci Grzegorza Kasdepke. Tytuł:  Bon czy Ton, savoir-vivre dla dzieci Au tor książki : Grzegorz Kasdepke Autor ilustracji:  Ewa Poklewska-Koziełło Wydawnictwo: Literatura Rok wydania:  2010 Okładka:  twarda Ilość stron:  152 Cena:  26,90 zł Link do wydawnictwa:   KLIK Link do Ceneo:   KLIK  (ceny od 13zł.) Odsyłam Was także do wpisu na temat rewelacyjnej książki o emocjach pt. Tylko bez całowania  KLIK , również Grzegorza Kasdepke.    Ilustracji w książce nie znajdziemy wiele, są rodzajem przerywnika, ale same w sobie są całkiem przyjemne w ciepłych kolorach. Tekst napisany dużą czcionką będzie świetnie sprawdzał się dla dzieci które uczą się czytać i tych którym czytanie ju